10 עובדות שלא ידעת על שילוח בינלאומי

 

תחום השילוח הבינלאומי הוא תחום מורכב במסגרתו משונעות סחורות החל מחומרי גלם ועד מוצרי קצה לנקודות שונות ברחבי הגלובוס. המצאת המכולה המודרנית ולאחר מכן הנגישות הגבוהה שיצרה רשת האינטרנט פתחו בפני יבואנים, יצואנים וצרכנים מכל רחבי העולם הזדמנויות חדשות וגישה נרחבת למוצרים שקודם לכן לא היו בהישג ידם ודרשו הרבה מאד זמן, ידע, קשרים וכסף.

1

כ- 90% מהמטענים בעולם משונעים בים.

בין אם מדובר בבירה שאנחנו שותים בפאב השכונתי, בכסא השוודי עליו אנחנו יושבים או בנעלי הריצה החדשות שלנו, כל המוצרים מגיעים ליעדם באמצעות שילוח בינלאומי באניות מטען מיעדים המרוחקים מאתנו עשרות, מאות ואלפי קילומטרים. לכן, מומלץ לבחור את החברה הטובה ביותר לשלח באמצעותה!

2

ענף הספנות הוא אחד הענפים העתיקים בעולם.

ולו שורשים של אלפי שנים, אך הכלכלה הגלובלית של היום לא הייתה יכולה להתקיים ביעילות בה היא מתקיימת ללא המכולה המודרנית, המצאה בת 60 שנה בלבד. מכולות ימיות במבנה שונה היו קיימות עוד קודם לכן, אך הן היו קטנות יחסית, הן חסרו מידות סטנדרטיות ולא הייתה להן אפשרות נעילה הרמטית המאפשרת לשנע ולפרוק או להעמיס את המכולה בבטחה על האוניות. בהיעדר אלמנטים אלו טעינה ופריקה של מכולות מהאוניות היוו תהליך ארוך מאוד, לעתים אף יותר מזמן המסע הימי. 

3

המכולה יצרה את הכלכלה המודרנית.

המצאת הקונטיינר הוזילה משמעותית את עלויות השילוח, והמרחק הגיאוגרפי בין היצרן לצרכן הפך לכמעט חסר משמעות. עד להמצאת המכולה יכלו מדינות המזרח לייצר מוצרים זולים, אבל עלויות השילוח משם למערב מחקו יתרון זה. לאחר צניחת עלויות השילוח, גילו במערב שבמזרח קיים כוח עבודה זול ומיהרו לנצל זאת. כך קרה שמדינות מתפתחות דוגמת דרום קוראיה, הודו וסין הפכו לאימפריות הכלכליות שאנו מכירים כיום.

4

מחיר ספינות המטען הגדולות בעולם יכול להגיע למיליארד דולר לספינה!

5

ספינות המטען הגדולות בעולם יכולות לשנע עד כ 21,000 מכולות 20 פיט!

6

לספינת מטען גדולה יש כוח מנוע חזק בערך פי 1000 מהמנוע ברכב משפחתי ממוצע.

עם זאת, עקב משקלה העצום, יכולה לנוע רק במהירות של כ 24 קשר לשעה- כ- 42 קמ"ש.

7

ספינות מטען שטות מרחקים ארוכים. מאד ארוכים.

ספינת מטען שטה מרחק של כ- 75% מהדרך לירח ובחזרה לכדור הארץ בשנה אחת במהלך המסלול שהיא עוברת ברחבי האוקיינוסים. במהלך חייה, ספינת מטען גדולה עוברת את המרחק של כדור הארץ לירח ובחזרה כעשר פעמים.

8

שילוח ימי הוא שיטת השינוע הבטוחה ביותר.

למעשה, זוהי אחת מהתעשיות הראשונות בעולם שאימצה את תקני הביטוח הבינלאומיים שהחלו להיות מיושמים במאה ה-19. שינוע המטענים מכוסה בחבות ביטוחית סטנדרטית על פי הארגון הימי הבינלאומי (IMO) וארגון העבודה הבינלאומי (ILO).

9

ישנם שישה סוגים של ספינות צי סחר עולמי.

רבית המדינות בעולם כיום מפעילות ספינות סחר, כאשר צי הסחר היווני הוא הגדול בעולם והוא מהווה למעלה מ- 16% מהתפוקה העולמית. ששת סוגי הספינות בצי העולמי כוללות: אניות מטען כללי, נושאות בתפזורת, ספינות דיג, אניות מכולה, אניות נוסעים ומיכליות.

10

כלכלת השילוח היא מהכלכלות הענפות ביותר כיום בעולם.

מנוע כלכלת השילוח הוא ללא ספק השילוח הימי. למרות שקשה לאמוד את המספרים במדויק, לשכת הספנות העולמית מעריכה כי בשנה משונעים יותר מ- 10 מיליארד טון מטען וכ- 430 מיליארד דולר בהוצאות משא בלבד.